06 april 2008

planer

Jag har flyttat ganska ofta i livet. Både fokus och bokstavligen. Just nu är jag nog på väg någonstans igen men jag vet inte riktigt på vilket sätt. Jag känner mig. Ibland låtsas jag inte om det men jag känner mig. När tankarna far så här som de gör och så här länge då är jag på väg någonstans.

Dock brukar jag vet vart. Det gör jag inte nu. Jag har egentligen allt jag behöver. Mja.. kanske skulle karriärutsikterna kunnat se något annorlunda ut men jag har planer även om det inte riktigt går så fort som jag vill.

För ett tag sedan fick jag erbjudande om jobb. Jag tackade nej trots högre lön, just nu passar det inte och jag trivs egentligen. Men jag vill något, jag vet inte vad bara, och jag tänker lite på att arbeta utomlands. Jag skulle kunna, jag skulle våga, men M... Han skulle inte kunna och det är ett krux.

Jag gillar M

1 kommentar:

Anne sa...

ibland blir man överraskad av reaktionerna och kanske vill han? Ibland reser man bort för att se att man vill vara kvar hemma. Ibland reser man och hittar hemma någonannanstans. Tricky.