29 maj 2012

Lillo

Lillo är här nu. Han är här hos oss sedan i fredags och vi förstår inte att vi fick ta hem honom och att vi får behålla honom. Han är underbar. Så klart är han det. Så fin, så mjuk, så perfekt och vi kan inte se oss mätta på vår lilla bebis.

Som inte var så liten egentligen utan ganska stor efter att ha legat kvar på övertid i ganska många dagar. 4190g vägde han, och jag tror det är Ben och Jerrys fel att han vägde så där mycket.

Jag blev igångsatt och det var ganska chockartat måste jag säga. Alla smärtor och alla värkar kom så fort och intensivt och jag hängde inte riktigt med. M var fantastisk, han var mer än man kan begära och det har fortsatt här hemma. Han ser förälskat på Lillo och sköter om mig och honom på allra bästa sätt.

Jag har så mycket att vara tacksam för. Jag har ett barn nu. Jag har M. Just nu är det precis lagom och mer än tillräckligt för att jag ska känna lycka och känna mig älskad.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

19 kommentarer:

Linnea. sa...

Men wow! GRATTIS! Stort stort stort GRATTIS! Skönt att höra att ni mår bra alla tre! Önskar en detaljerad förlossningsberättelse eftersom jag är smått besatt av sådana! ;)

Många kramar till hela lilla familjen!

Livets underverk sa...

Så underbart! Stort grattis till hela familjen!

k. sa...

Åh så kul och så otroligt stort Grattis!!

TeachMom sa...

Grattis! Underbart att läsa. Hoppas allt gick bra - men det gjorde det väl? :)

Carin sa...

Stort grattis! Njut för fullt.

A sa...

Grattis!!! xx

Ett plus ett blir vadå? sa...

Stort grattis till er son!!! :)

Yevonde sa...

Åh grattis!! Vad härligt! Stor kram!

Anonym sa...

STORT GRATTIS!!! Äntligen :-D

massa kramar, idun

Arne sa...

Hurra!!! Grattis!
Stort stort grattis!

och kramar!

Uma sa...

Underbart att läsa! Så otroligt glad för er skull! Att ha fått vara med från allra första början. Alltså före de 40+ veckorna. Massa goa och innerliga kramar

Stina sa...

Åh bästa bästa nyheten!!!
Heja dig vad duktig du har varit Moi!
Stort grattis till er och varmt välkommen till världen Lillo!

MDB sa...

Stort grattis, vad underbart!

Ta hand om er alla tre. Kramar.

Kajsa sa...

Vad fantastiskt!

Jättegrattis, och fortsätt att ta hand om varandra!

KRAM, KRAM!

Asplövspuls sa...

Största, finaste hjärtligaste gratulationen till er! Åh vad härligt! Grattis, grattis, grattis! Är så otroligt glad för er skull!

Anonym sa...

Jag är så innerligt glad för er och blir varm ända in i hjärteroten varje gång jag tänker på er. Och han är verkligen helt underbar lilla Lillo.
Kram/ B

krillan sa...

stort grattis till eran lillo <3

Stina sa...

Hej, tänker på er och undrar hur ni har det. Hoppas att allt är bra med er och att ni njuter av sommaren och varandra. Kram!

Linnea. sa...

Jaha, nu har det gått ett par månader och det hade varit så roligt att höra hur allt går? Hoppas ni njutit och verkligen sugit minsta droppe sommar ur den här sommaren!

Kramar!