29 juli 2008

söderut


Imorgon bitti åker jag till mamman och pappan en sväng. Det blir bra. De har trädgård och jag kommer att sitta på kökstrappan och äta frukost med mamman många morgnar. En morgon spenderar jag nog hos systern vid poolkanten.

Jag unnar mig nya böcker vid varje tågresa, imorgon vet jag inte vad jag köper, det vet jag aldrig innan. Jag köper minst två. Det är lite lyxigt men imorgon funderar jag på att köpa en till min ipod. Men jag har fortfarande inte riktigt klarat av att lyssna på böcker i den. Jag läser för snabbt och har svårt att vänta på att orden ska komma när jag lyssnar. Konstigt så minns jag inte att det var när jag var liten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

fragolina sa...

Låter skönt att komma hem till familjen ett tag. Hälsa mamma och pappa, det var hundra år sen jag träffade dem! Kram.

Ludwig Hietikko sa...

Oj så många gånger jag har kört förbi den där skylten!

Nu bor jag visserligen 30 mil ifrån den men ändå. :)

smul sa...

Fragolina, mjo närapå hundra i alla fall :)

Ludwig, ja och jag 35 eller så :)