04 februari 2007

Önskningar

Vi duschade tillsammans igår, trots allt. Det var trångt och varmt och jag slog i armbågarna mot duschkabinens väggar.

M masserade in shampo i mitt hår och jag blundade för ett ögonblick. Jag kände hans stånd mot min svank, och det kittlade i maggropen. Jag vände mig om och lindade armarna kring hans rygg och sedan älskade vi. Jag på tå och han med böjda knän, jag fick vatten i ögonen, och brände mig på varmvattenröret, men det gjorde inget för vi älskade. Jag älskade honom och han älskade mig.

Eller så hände inget. Kanske stod vi där båda och önskade samma sak, att lusten skulle ta över och att vi skulle mötas halvvägs. Kanske ville vi ha det där försoningsknullet och kanske skulle det blivit lättare att se på varandra igen. Kanske.

Men vi duschade tillsammans igår.

Inga kommentarer: