15 januari 2006

Så jävla larviga nyheter

Drömlös sömn, fast ändå inte. Någonstans i undermedvetandet finns drömmen men jag får inte fatt i den - tror jag...

Det tycks ha upprört landet att Kungen och hans Fru inte gick på någon slags galapremiär i Malmö. Jag vet inte varför de inte gick. Jag har bara hört fragment av historien och tror att det kan bero på följande orsaker:

  • Kungen är rädd för mördare som vill mörda honom
  • Premiären handlar om Palmemordet och Kungen tycker att det är osmakligt
  • Kungen gillar inte premiärer och vill ha något att skylla på
  • Premiären handlar om Palme och Kungen gillade inte Palme

I vilket fall som helst gick Kungen inte och jag bryr mig föga, finns det verkligen inget viktigare att skriva om i en kvällstidning? Jag vill mycket hellre läsa om viktiga saker som i fall Darins fans får lämna sina julklappar till honom som utlovat. I think not!!

Inga kommentarer: