02 augusti 2007

Gillian Welsh

Jo konserten igår var fantastisk! Jag visste att den skulle kunna vara det, men blev ändå lycklig över hur bra det kan vara på konserter med riktigt bra artister. Mellansnacket var lågmält men roligt. Publiken fick lära sig vad en knuckleball catcher är och att Welsh var bättre på att prata än Dave Rawlings. Det slog mig att det inte fanns en tillstymmelse till divamanér hos någon av dem. Kanske kunde man väntat sig det eftersom de båda har spelat med divornas diva Ryan Adams, som på senaste konserten i Sverige bar sig bedrövligt åt.

Hur som helst, kändes det som en lyckad konsert, fina låtar, bra stämning, skönt sound liksom, och jag satt där och mådde gott.

Det är förresten så vi började M och jag, att gå på konserter tillsammans. Det finns några "av våra" konserter som höjer sig över andra för stämningen och kärlekens skull och det finns de som höjer sig över andra för musikens skull. Den här får nog ändå tillhöra alla tre kategorierna.

..........................................................................................................

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Anne sa...

Men nej, jag missade alltså hennes konsert i Sthlm igår. Suck. Fast jag jobbade iofs sent. Förstår det var bra.

smul sa...

ja oh ja! Det var det, jag får säga till nästa gång det är något riktigt bra ;)