05 januari 2008

Om födelsedagar

Det är det där med födelsedagar som är så laddat och konstigt. för samtidigt som jag tycker om att få paket och presenter så orkar jag inte med uppmärksamheten, och lite jobbigt är det allt att folk ska göra sig besvär för min skull. Oftast brukar jag säga att jag inte ska fira alls och så kommer ingen och jag får presenter "bara" av M och föräldrarna.

Med M:s mamma var det så skönt, hon sa att "bara så du vet tänker jag fira din födelsedag, jag kommer klockan tre!" Och bakfulla som vi var, nyss uppstigna som man ju är just den dagen på året, välkomnade vi henne en timme senare än vad hon egentligen hade tänkt sig. Och jag fick paket, fina och genomtänkta, och samtidigt som hon levererade dem berättade hon att alla de andra kommer strax de skulle bara leta parkering.

M och jag stod som fågelholkar för några fler hade vi inte räknat med, och något att fika på till många hade vi inte, så det var tur att butiken som låg nära hade öppet. Till slut var vi många och det var varmt och vi hade huvudvärk och M var lite sur och jag tänkte i smyg på födelsedagsmiddagen vi inte skulle hinna med i restaurangen vi inte hade bokat bord på, som tur var.

Men så här i efterhand var det fint. Vi sågs nästan alla som var viktiga för M och bara en gång till var vi allihop, och nu i morgon firar vi födelsedag i efterskott och jag har avsagt mig presenter (fast jag gillar dem egentligen) och hela tiden fattas M:s mamma utan att vi pratar så värst mycket om det längre.

2 kommentarer:

en av tre flickor sa...

Men oj!
Jag var härinne imorse (eller var det igår) och kollade. Och nu ... tre nya inlägg.

Först och främst: Jag vill hänga med vidare om du drar.
Nr 2: Inte minst för att jag måste följa din utbildningsserie.
Nr 3: GRATTIS!!!

smul sa...

haha, min utbildningsserie ja... Vi får väl se hur det blir med det,men det är roligt att se vad folk söker på när de hittar till bloggen ibland :)