08 januari 2008

Musiken suger

Det är inte så ofta längre som musiken klipper till en i mellangärdet och suger tag i låren, men ibland. Jag har blivit kräsnare med åren (33) och jag vet vad jag gillar, framför allt vet jag vad jag ogillar. Ibland ändrar jag mig, men på det hela taget finns det nog ändå en liten tråd i mitt musikgillande ända från början.

Sonjagon högg tag i mig och släpade mig till myspace och tvingade mig att lyssna om och om igen. Jag står för åtminstone hälften av antalet lyssnare på låtarna, särskilt på Aristocrat.

Och nej, det är inte unik eller svår musik, men det har ett driv, och det suger tag i, och gör mig knäsvag. Det känns som när man blir kysst första gången av någon man bara inte kan få nog av, svindlande och läskigt. Det är liksom musik för mig helt enkelt.

(dessutom är de nominerade till rockbjörnens myspacepris läste jag just när jag letade efter en länk till en eventuell hemsida. Och det kan hända att jag överdriver deras storhet något men i alla fall, just i dag känns det så här och har gjort ett bra tag nu...)

6 kommentarer:

Fru Kaos sa...

Glöm inte carola ;-)

smul sa...

Det gjorde jag inte, om du klickar lite på O:et där så.. :)

Mrs S sa...

så där, nu har jag läst ikapp.
Stort GRATTIS i efterskott och god jul och gott nytt år också (lite sent det med)
Hoppas att du fick lite vila trots att det låter som en ganska påfrestande tid. Högtider är alltid jobbiga på så sätt att saknaden efter älskade som gått bort blir extra stor.
Jag är glad att begravningen här hann vara innan jul så att man iaf kunde börja att gå vidare.

Spinning har jag provat en gång men jag tyckte att det var svårt och jobbigt. Pedalerna spann loss utan min kontroll och fötterna följde bara med. Dessutom är de där sadlarna inte de bekvämaste, får så ont i rumpan. De på kinder och magen lagrade julpralinerna gör sig dock alltför påminda och snart måste jag hitta någon form av motion jag gillar.

Ser fram emot att läsa knullskolan hörrö!

Fru Kaos sa...

Elakt mot en sådan fin artist som carola ;-)

Peter Madison sa...

huh...finns ingen artist som får mig så illa tills mods som Carola. Det är något otäckt konstlat och läskigt över henne. Det första jag tänker på när Carola kommer på tal är ödla... Usch, jag är elak nu va?

smul sa...

mrs S: Tack! Och jo då jag har hunnit vila en del, det funkade ganska fint ändå. Och knullskola vet jag inte.. men... kanske!

fru kaos: carola har ett gäng med hängivna fans, hon överlever en diss.

peter madison: ja hon har något skräcködleaktigt över sig och lite elakt är det väl men som sagt, hon har andra fans.