24 januari 2010

En vanlig söndag



Jag måste ta tag i och styra upp musiklyssnandet och musikletandet igen. Jag har inte hittat något nytt och spännande på evigheter. Kanske kan Laura Veirs bli en favorit men jag har inte hittat henne själv. M gjorde det via DN så det gills inte riktigt.

Det finns ingen konsert inbokad heller men å andra sidan, december månad var ganska hektisk och just nu känns det skönt med lite lugn. Fast det är konstigt. När det är lugnt längtar jag oftast efter att det ska hända något och när det händer massor vill jag helst att det ska lugna ner sig lite. Fast med tanke på att M kommer att jobba alla helger resten av livet så måste jag ta tag i mina ensamhelger och se till att vara lite mer aktiv än att ta en promenad och eventuellt öppna en pluggbok var fjärde timma eller så.

Och just det, vi köpte nästan ett radhus förra veckan, men det blev inget med det, den här gången.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Stina sa...

Tillbringa dina ensamhelger med att börja skriva på boken. Jo gör det! Du skriver så himla bra. Heja heja!

Vad kul att ni tittar på hus, det gör vi med. Men vi har ju knappt råd med ett hus här, jag kan för mitt liv inte förstå hur folk i Stockholm har råd att köpa hus. Såååå mycket mer tjänar man väl inte?
Hoppas ni hittar något snart, husköpar och renoveringsdagrömmar är mina favoriter (och de mest frustrerande.)

Peter Madison sa...

Ååh...Laura är bra. Hade aldrig hört henne förut tills nu. Tack!!