04 januari 2010

kan jag skilja mig från mig?

Jag börjar bli less på mig själv. Riktigt jävla less och jag funderar på hur jag ska kunna byta alltihop eller åtminstone bryta trenden att vara som jag är. Jag vill inte bli ledsen så enkelt är det. Jag vill känna mig glad och entusiastisk över mitt jobb och min utbildning och det som händer runt omkring mig men jag lyckas rätt dåligt.

I morse fick vi en positiv överraskning och det var att M blev kallad för att göra de där biopsierna äntligen, visserligen är det ungefär en och en halv månad kvar men det känns ändå som ett framsteg, vi har något att hänga upp väntan och tiden på.

Och just det, ännu en vän är gravid, hon testade positivt häromdagen och berättade det för mig idag. Jag är alltså rätt less på mig själv och mina känslor så jag ska inte ens tala om hur det kändes.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Stina sa...

Jag känner också att jag inte alls är den person jag vill vara men det måste väl ändå vara något positivt att inse det? Då kan man lättare göra något åt det.
Mitt nyårslöfte är att tänka JA istället för Nääääää om allt. Jag hoppas att det leder till att jag blir mer tillfreds med livet. Att jag ska börja tycka om mitt jobb igen är nog lite mycket begärt men jag hoppas på det.

Och vet du, jag tycker inte alls att du ska skämmas över dina känslor när andra outar sina graviditeter, särskilt inte här. Här är ju din dagbok och du får tänka och känna precis vad du vill och skriva ner det helt utan att bry dig om vad andra tänker och tycker. Det är inte det minsta konstigt att du kanske känner dig lite avundsjuk och less när det är tjocka magar och små familjer överallt och du också vill ha.
Håller alla mina tummar blå för att de hittar lite liv där inne på biopsin. Kramar till dig!

CombatLover sa...

Jag känner igen dina tankar. Jag borde också vara glad, nytt jobb, en fin sambo, kommit in på vidareutbildning osv. Men den där lilla detaljen som inte är så liten tar mycket energi och grumlar glädjen.

Hoppas att ni får ett bra svar på biopsin som vi och att ni liksom vi kan ta nästa steg därefter.

Hon som också gillade Pet's and friends.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Hej,
Jag har stängt spellistan för folk spårade ur en aning. Vilka låtar var det du ville lägga till så fixar jag det.

/Klaus