04 maj 2007

Lycka är att...

...komma hem från jobbet när;

Huvudvärken dunkar och jag funderar på om det är begynnande migrän, eller öroninflammation kanske? M möter mig i dörren och berättar att Tom Waits gjort honom alldeles tårögd, jag ler och ber om huvudvärkstabletter. Medan jag sväljer tabletterna och vattnet tittar vi på boende till ett bröllop och förälskar oss i hälsingegårdar, och jag tror att vi båda tänker på förra gången, och hur fint det var.

Huvudvärken vägrar att släppa och efter ett tag tror jag att huvudet kommer att trilla av om jag inte lägger mig ner, vilket jag gör, i sovrummet. M lägger sig vid fotändan och masserar min fot, och jag tänker för ett ögonblick på Scarlet Johansson, igen.

Vi somnar som skedar och vaknar upp flera timmar senare, vi har missat middagsdags, och slipandet och målandet. Vi har vilat, och jag ser på M som rusar i väg med rufs i håret för att köpa bröd till middagsmackan. Jag ser på honom och känner mig riktigt, riktigt glad för att vi vilade och slöade och sov, i stället för att jobba med att slipa eller måla.

............................................................................................................

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: