01 maj 2007

Trädgårdsmästare is the shit


Jo, I tell you!

Jag vet att M har en mycket romantisk bild av hur det vore att bo på landet. Han föreställer sig att han skulle mata hönsen, snacka lite med getterna, klia på grisen innan han kliver in i ysteriet där han ystar ihop lite juste mesost. Han föreställer sig också en kryddträdgård där han skördar lite rosmarin om kvällen medan han förbereder lammsteken. Jag tror att han föreställer sig hur jag - när jag passerar honom i klänning och förkläde för att mjölka kossan och hämta äggen - ler och säger att idag blir det pannkaka till lunch.

Jo jag tror att det är ungefär sådär som hans bild av lantlivet ser ut. Det är inte min bild, men jag har någon bild av att jag skulle vilja ha en trädgård någon gång och att jag i den trädgården går ut och plockar upp potatis och hämtar grönsaker till middagen och annat liknande.

Nu har jag ju ingen trädgård men jag har en balkong! Och på den balkongen är numera planterat krusbärsträd och tomater och clematis. I am impressed, I tell you, och kanske borde jag ha blivit trädgårdsmästare för jäklar vad smidigt och bra det gick att plantera!

.............................................................................................................................

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Ha-ha! Gröna drömmar är sköna, javisst. Detta var nog huvudet på spiken för många. Lycka till med balkongodlingarna!

Julia sa...

Jag hoppas jag får sitta på balkongen en dag och njuta, kanske rent av sno en tomat!
ps. räkorna var mycket goda