17 april 2009

schizofrent

Det är svårt att kommunicera, så klart, men det är så mycket jäkla svårare när folk hela tiden glömmer överenskommelser eller kanske inte förstår dem. Så jag har börjat skriva ner vad som sägs, och använda mina anteckningar. Det uppskattas inte! Det är till och med så att kollegorna som inte minns eller virrar till allt tycker att jag är elak som skriver ner det som sägs. Som att det var för att sätta dit, men det är ju för att jag själv känner mig lite lagom lätt schizofren när ingen minns något. Det är vansinnigt förvirrat när folk går runt och säger vad var det jag skulle komma ihåg nu igen...

Inne hos mig funkar det bra men eftersom det är förvirrat på annat håll blir vi drabbade när vi täcka upp för brister som vi inte borde behöva oroa oss för alls!

Ikväll är jag trött på ett annat sätt än igår!

stundens musik: the Clash - I fought the law

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Tom sa...

Grattis till nya bloggen. Roligt bloggnamn! Jag kommer hålla ett öga här. Hej /Tom