20 april 2009

P som i problem?

JAg går en utbildning på jobbet, en högskolekurs på 7,5 p, inget märkvärdigt alls men ganska roligt. Framförallt är det roligt att bryta av med något annat då och då. Jag känner att jag behöver den stunden då jag är vuxen och funderar på utveckling i ett sällskap av bara vuxna och inte samtidigt som jag måste hålla ett öga på barnen.

På min kurs går en kollega som jag arbear med, P, inte i mitt arbetslag men i ett av de som inte fungerar. Dilemmat för mig är att kursen i mångt och mycket bygger på att vi ska ta upp reella dilemman och analysera och diskutera. Det kan inte jag för P är en av huvudpersonerna i de flesta av de dilemman jag skulle vilja ta upp. Jag tycker verkligen att det är besvärligt. Samtidigt upptäckte jag idag en ny sida hos P som jag inte sett förut, där hon liksom blottade strupen och visade att hon kanske inte kan allt och vet allt och att saker måste göras på hennes sätt. Jag blev glatt överraskad och ar bestämt mig för att berömma henne för det imorgon, kanske gör det att hon vill fortsätta på samma linje.. kanske!

stundens musik: Detektivbyrån - sista tryckaren

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: