13 februari 2008

Klirr i skrivarn

Det är ganska länge sedan jag skaffade grejer för att sköta mina räkningar via nätet nu. Det är ingen nyhet precis men fortfarande vägrar pappan i fall det skulle vara någon som hackar allt...

När jag skaffade mina grejer var mamman med mig. Hon var intresserad och lyssnade uppmärksamt, hon tyckte ändå att det var ganska fantastiskt att man kunde sköta allt själv numera, (hon minns motboken) och kommenterade detta då och då. Till slut var allt förklarat och alla papper hämtade och vi skulle gå.
-Men! Hur tar man ut pengarna då?! utbrast mamman
-Äsch Man skriver ju ut dem med skrivaren så klart. sa jag på skoj.
- Ja det är klart... svarade mamman

Både jag och banktjejen stirrade på mamman som till slut kom på det orimliga helt av sig själv. Men nog hade det varit praktiskt?

1 kommentar:

Mrs S sa...

Hahaha, det dar ar en san dar grej som verkar sa sjalvklar nar man sager det men som blir ett genant skamt i ar framover. Vi har nog alla gjort det.