19 februari 2008

Samtal

M och jag har haft ett par samtal om hur vi gör när vi pratar med varandra och om hur vi upplever situationen och hur det känns för mig och honom i de här situationerna. Vi har inte bråkat precis utan mest diskuterat och pratat.

I söndags satt vi på kondis och pratade om saker som normalt kan innebära minerad mark men det gick bra. Det blev inte jobbigt efteråt och vi båda kände oss nog ganska nöjda med samtalet även om inga beslut togs eller löften avlades. Det var bara ett samtal om saker som påverkar oss och som är svårt att hantera ibland.

I går kväll grät jag nästan en skvätt för jag var stolt över M som är så fin på att lyssna. Det är svårt för honom ibland, men han försöker och kämpar. Jag märker det.

Jag är tröttare än den döde och ska strax krypa ner hos M, här är en fin vaggvisa att somna till för den som vill.


4 kommentarer:

Peter Madison sa...

Åhh...Jämtländsk vaggvisa alltså...jag bor ju där! :)

smul sa...

Tänka sig, vi som är snudd på jamtli-romantiker här hemma :)

Peter Madison sa...

Hmm...bor du här? Du med?

smul sa...

näe jag bor i hufvudstaden, men ändå.. :)