09 april 2007

boktips II - Tätt intill dagarna

Jag kan inte sluta tänka på den här boken. Den berörde mig och den håller kvar mig. Allt är i sin ordning, det är ju så det ska vara men det är ganska länge sedan jag blev så berörd. Det är ganska länge sedan jag läste något som jag tycker lämnade avtryck så här (nej egentligen inte om jag tänker efter för jag har två böcker till jag går och funderar på.) och jag är lite rädd att folk ska gå miste om boken av misstag.

Boken handlar om kärlek och den handlar om Mustafa Cans mor. Den handlar om hur man tror att man känner någon ända till den dag man börjar summera vad man vet och man inser att jag känner inte dig. Den handlar om att höra till, om att tro, om att inte tro. Den handlar om att vi tror att vi vet vad vi ser, den handlar om att varje människa själv äger sina tankar och vi har sällan tillgång till andras än våra egna.

Jag tyckte mycket om den.

..........................................................................................................................................................................
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: