16 juni 2007

en kolonistuga att ge bort, någon?

För jag har pysslat färdigt på balkongen för idag, det tog 4 minuter. I kväll ska jag inte vattna eftersom det regnat natten som var. Det tar för lite tid!

Jag har upptäckt att jag tycker att det är roligt med balkongen. Inte bara för växternas skull, för jag tycker om att fixa med möbler och prylar också. I dag har jag tex surfat på Cosas, det kan hända att jag omöjligt kan klara mig utan en veckad kruka i zink eller en termometer. Det är det man får se. Sedan är det roligt att se hur pelargonsticklingarna växer och att tomaterna snart kommer att ha blommat klart. Det är helt enkelt roligt attplantera saker och planera hur det ska se ut. Det är dessutom så att jag lär mig en hel del på kuppen och det skadar sällan.

Så.. en kolonistuga kanske vore något, bara 7-10 års kö i den här trakten. Perfekt...

............................................................................
Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

Anna sa...

Visst är det roligt med balkongen! Särskilt nu på somaren!

Katarina sa...

Jag håller med om att det är fint med balkongen! Det är så roligt att kunna sitta där, dricka kaffe och titta på alla växter som man har pysslat om, särskilt på sommaren när det är så varmt och skönt.