16 oktober 2007

Det är mycke' nu...

Jaha det är 10 veckor kvar till jul. Jag har blivit något mindre stressad vad gäller en del saker. Jag har till exempel insett att jag inte kan göra annat än att beta av en eller två saker åt gången på jobbet. Det gör jag nu. men det resulterar i att jag jobbar över minst två eller tre kvällar i veckan på ett jobb där man normalt sett inte ska behöva jobba övertid.

M och jag är hemma samtidigt en kväll den här veckan, kanske! De senaste veckorna har han jobbat extra och pluggat eller varit i skolan den mesta vakna tiden. Och jag har häckat på jobbet eller på möten av olika slag. Jag saknar oss lite.

Det känns i plånboken dessutom. M får bara ett halvt studielån och vi är vana med en hyfsad inkomst. Mitt mål är att inte plocka sparpengar. Det är svårt men det går kanske den här månaden. Jag har inte handlat något. Jag behöver stövlar och vinterjacka. men om jag syr lite kanske den gamla funkar.

Som om jag inte hade nog att göra har jag anmält mig till 8 kurser nästa år. Jag hoppas att jag inte kommer in på alla.

Inga kommentarer: