07 oktober 2007

trevligt men inte roligt

Jag har funderat ett tag på vad för sorts fest jag vill ha. Jag vill ha en med ganska mycket folk, olika sorters, där det är trångt och varmt och folk sitter på golvet och skrattar. Där det inte gör något att alla är olika och där alla äter fisksoppa ur skålar och där man skrattar med och inte åt. Där folk blir glada av Ed Harcourt och Miss Li. Jag tror jag ska ha en fest snart. Problemet är bara att..

..mina fester brukar bli så trevliga. Folk umgås lite och nickar, minst en är gravid och minst några har åsikter som överröstar de andras och minst fyra är riktigt blyga och vågar inte prata, och minst en är toksocial men pratar bara om sitt jobb och jag blir nervös att alla har tråkigt och jag blir nervös över hitlertanten som kanske klagar på fimpar på gården imorgon. Gammkatten blir sur och ligger under sängen och fräser åt alla som kommer dit, någon är allergisk och någon går tidigt och drar med de andra och till slut står jag där mitt i festen, nästan ensam och jag tänker att jag känner för få för att det ska bli något annat än en trevlig fest egentligen.

9 kommentarer:

Anne sa...

Det blir lätt så att man är koncentrerad på att alla andra ska ha roligt och man glömmer bort att ha roligt själv. I Melbourne bestämde vi en bar och sedan var festen där. Super.

smul sa...

ja det kan jag tro, fast här blir det svårt för folk har så jävla mycket åsikter om vad som är ett bra ställe och i fall de orkar och blablabla...

Huus sa...

Mitt tips: Bjud med kompisars kompisar, så många som möjligt och helst några snygga eller udda personer som är singlar.

smul sa...

haha ja du kanske ligger i farozonen då med andra ord ;)

huus sa...

Ja, kanske det. ;)

Christina sa...

Å jag kan komma. Jag är väldigt trevlig haha!

smul sa...

Ja det kanske är en sådan fest jag ska ha, med människor jag aldrig träffat :)

Julia sa...

Men ínte bara! Jag vill ju komma! ;-)

vonsachsen sa...

tar du emot anmälan online? Jag lovar att inte vara trevlig ;)