27 september 2007

kan jag få en valium tack?

Jag har ju inte precis skrivit om mina framgångar i löparspåret. det är för att de inte existerar. Hur ska man orka och hinna springa när man kommer hem tidigast sju om kvällarna? I morgon kommer jag hem tidigt, men jag hinner inte. Schemat är fullspäckat. Jag antar att det handlar om prioriteringar och att det är jag som måste prioritera. Jag antar att jag borde prioritera att springa men jag HINNER inte.

Jag har axlarna vid öronen ungefär, känner mig stressad inför allt jag känner att jag måste göra. Både på jobbet och hemma. Helst ska jag hinna umgås med de få vänner jag har, gå på en födelsedags-singstar-fest i helgen, städa färdigt och åka till tippen, läsa in mig lite inför en kurs, läsa in mig för en föreläsning jag ska hålla, tvätta mig ner till botten av tvättkorgen, åka till M:s farmor, åka och gratulera M:s syskonbarn, åka till min ena syster, påbörja ett utvärderingsprojekt på jobbet, dokumentera... Det tar inte slut. Det är liksom bara en början hela tiden, ibland en mitt. Men slutet ser jag sällan. Ibland blir det inte ens ett slut utan ett ständigt pågående Ekorrhjul.

Det som ändå är riktigt bra är ändå att M har ringt, och kanske fått löfte om en tid nästa vecka!

(Dessutom har jag fortfarande inte riktigt löst det där med att skaffa fler vänner ännu, men det är väl lika bra eftersom jag förmodligen inte skulle hinna träffa dem..)

4 kommentarer:

huus sa...

Det känns igen. I liknande lägen brukar jag släppa allt och istället bara göra en sak. Då samlas allt på hög förstås. Men ibland visar det sig att några skaer egentligen inte var så viktiga. First things come first, eller vad man brukar säga...

vonsachsen sa...

Hmm, vet inte riktigt vad jag kan säga förutom att jag förstår, jag håller med, det kan inte vara meningen att man ska jobba åtta timmar om dagen + sköta hem, träffa vänner, umgås med nära och kära OCH träna! Öhh, vad är uttrycket för "don´t beat yourself up" för att du inte hinner springa just nu? Skriv lista på vad du absolut MÅSTE göra, pricka av och släpp resten. Du kan ta upp motionerandet när du är mer avslappnad. Hihi, om det får dig att må bättre, så har jag just idag använt uttrycket att jag har haft mina axlar vid öronen (ett bra tag nu) OCH den här veckan har jag prioriterat bakande, matlagning och ÄTANDE! Jag finner att jag alltid mår bättre om jag äter ordentligt...fast det är olika vad man mår bra av. Har även börjat med en helg-rutin, går ut och bara går och slappar i skogen, en timma varje helg. Den timmar gör skillnad!
Känner med dig, hoppas det blir lite glesare för dig framöver...

Mrs S sa...

Usch, det där kan jag verkligen relatera till. Jag blir handlingsförlamad och får inget alls gjort vilket får till följd att jag blir ännu mera stressad och får ännu mindre gjort.
Skriv en lista i prioritetsordning? Kanske några saker faktiskt går att stryka? Det viktigaste på listan är och kommer alltid att vara att vara lycklig och må bra och vad får dig att bli det?

smul sa...

Well det gäller väl att vara medveten om det antar jag så att man kan förebygga och ta i tu med kanske. Just nu har jag betat av ochy strukit ett par saker på listan och druckit ett glas vin - allt känns lite enklare just nu. Ett minus är dock att jag hade druckit fler glas med sälskap, det hade varit mysigt för axlarna tror jag.