16 juli 2007

asociala jag och hitlertanter

M sover efter jobbnatt och jag ligger egentligen på balkongen och solar lite. Jag pausar här för det blir rätt stekhett därute på balkonggolvet och man blir rätt törstig. Nyss hörde jag hur hitlertanten i vår förening skällde på någon stackare som cyklade förbi hennes uteplats. Hon är faktiskt inte klok någonstans. Nästa gång hon smyger utanför vår dörr tänker jag öppna och fråga vad jag kan hjälpa till med här uppe längst upp eftersom hon bor på ettan. Jag vet ju att hon snokar för att se om vi skött trappstädningen men, det kanske jag inte ska säga till henne.

För övrigt tänker jag fortfarande en held del på mina systrar och familjen och vännerna. Jag måste liksom ta tag i det där snart för jag är rädd att jag börjar bli asocial rent av. Känns lite som att den här vårens trubbel har smetat av sig på mig i form av dåligt själförtroende eler självkänsla och det enda jag tänker på när jag ska träffa folk är att jag nog är tråkigare eller fulare än de är. Jag tycker tex att det är rätt roligt att gå ut på sommaren och dricka drinkar med fåniga namn, det har jag inte gjort en enda gång för jag känner mig tråkig och ful.

Jag har en plan, och den innefattar gym och endorfiner och cyklar och ta mig i kragen. Så läget är inte helt hopplöst.

............................................................................................................................

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: