13 juli 2007

Tankar om natten, på katten, den gamla och en ny


Fyra timmar har jag sovit i natt och jag har hunnit tänka en del. Jag har tänkt på det där med mina systrar tex, och jag har tänkt på det där med vännerna som jag nog egentligen har men som jag inte är så bra på att vårda just nu. Och så har jag tänkt en del på framtiden, den närmaste tiden och en smula på M, hösten. På jobbet.

Mest av allt har jag tänkt på katten. den gamla och den som ska bli vår nya. Den gamla finns kvar men han ska få en kompis, en liten en som den gamla får leka med och ha som kompis. (och som ska bli mest min om jag så ska gnida in mig med kattmynta varje kväll!)

På måndag eller tisdag. En helg just nu känns jäkligt lång, under tiden kan jag katt-nörda. Det finns tex katt-fontäner, detta hade jag ingen aning om tidigare.

foto: privat
...............................................................................................................................

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: