04 juli 2007

spaghetti med avokado- och parmesantopping

Jag är ensam hemma och som ensam har jag också världsherraväldet över köket och ensam beslutanderätt. Ibland är det riktigt skönt. M är till exempel ofta av den uppfattningen att "mat utan kött är inte riktig mat". När man påpekar att det vore gott med grönsker till maten kan han titta oförstående på mig och säga:

"Vadå? det är ju tomater i köttfärssåsen?!"

Idag har jag lagat mat à la Lotta Lundgren. Hon har bloggen Om jag var din hemmafru som är min favorit (och den enda jag återkommer till ofta) bland matbloggar. Det känns aldrig som att jag inte skulle klara av att laga de recept hon skriver om och det känns aldrig som att hon har matblogg för att hon vill visa upp sina kokkonster. Det är bra enkel och ganska billig mat, eller i dag lagade jag nog mat för högst 20 spänn. Jag önskar att Lotta hade varit hemmafru när jag bodde ensam, det hade blivit mycket billigare för mig då.

..........................................................................

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: