31 mars 2007

Jag, 2.2 -> 2.6 ?

Man är inte mer än människa. Och man är bara en. Det går inte att byta ut sig, eller uppgradera sig. Man är bara den man är. Jag är bara jag, och visst, jag har olika roller i olika sammanhang. Oftast funkar det ju fantastiskt att kliva i och ur de här rollerna, man tänker knappast på det ens, man bara kliver och kliver.

Det är som med kroppen, så länge den fungerar så tänker man inte på hur skönt det är att man bara sträcker ut armen och att handen griper om ett glas vatten, den bara gör. Det är först när man är skadad eller har ont som man upptäcker att det är bra när det funkar, vad skönt det är när det funkar!

Idag funkar inte jag. Jag skickade iväg M på hans roliga med jobbet, och så åkte jag hem och krashade. Inte så farligt, men det gör ont, jag har ont, jag gråter. Magvärken som är huvudbry, bultar och bankar och jag vet inte på vilket ben jag ska stå.

Jag känner oro, jag känner mig matt, och just idag vill jag inte vara med i mitt liv.

Idag vill jag lämna in det dåliga exemplaret och få en ny upphottad model, med bättre prestanda helt enkelt. Nytt operativsystem och tom hårddisk. Var ligger den verkstaden?

............................................................................................................

Och jag är inte ens alltid så här

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: